Hur man får en smal midja och stora lår [4 Steg]

2 min


201
14 delningar, 201 poäng

Att vara hälsosam betyder att du äter näringsrik mat och motionerar regelbundet. Det är möjligt att forma kroppen på olika sätt om du är vaksam i det du väljer att äta och hur du tränar. Att göra midjan smalare och att växa lårmusklerna, till exempel, åstadkoms genom att styrketräna och konditionsträna. Få riktlinjer av en certifierad tränare för att se resultaten i träningen snabbare.

Guide

Steg 1

Träna upp din kardiologiska kondition. Lägg upp ett schema för att jogga tre till fyra dagar i veckan. Håll dig till kortare avstånd tills du får upp din uthållighet. Gör loppen tuffare med längre avstånd när du blir starkare. Spring på plan mark i början på din träning. Ha med terränger med sluttningar för att utmana dina lårmuskler.

Steg 2

Gå med i ett gym. Gymma fyra eller fem gånger i veckan i 45 minuter till en timme åt gången. Träna olika delar av kroppen – inklusive mag-, övre rygg-, arm- och benmusklerna. Att utföra chinups och situps, till exempel, stretchar och sammandrar magmusklerna. Att ha med sådana övningar regelbundet kommer öka din metabolism och stärka och krympa din midja. Att göra knäböjningar och benpressningar, till exempel, stimulera hela lårmuskelsområdet. Undvik att göra samma övningar varje dag – upprepa övningarna varannan dag. Använda tunga vikter med ett lågt antal repetitioner för att accelerera fettförbränningen och muskeltillväxten.

Steg 3

Ät nyttigt. Ät mat som har låg fetthalt och har mycket protein. Ät mindre mål med färre kalorier under dagen för att ge din kropp tillräckligt med energi. Undvik för mycket socker – socker kan brytas ner till fett i kroppen snabbare än riktiga fetter från biff eller annan kött. Ät inte stora måltider sent på kvällen eller under natten för att undvika att få i dig tung mat när din metabolism är naturligt låg.

Steg 4

Håll koll på det du gör. Skriv ner dina tränings- och näringsmål för varje veckodag. Markera avstånden du springer och upprepningar du har uppnått på gymmet för att ha en fysisk guide där du kan se dina förbättringar.

Källor

1 stjärna2 stjärnor3 stjärnor4 stjärnor5 stjärnor6 stjärnor7 stjärnor8 stjärnor9 stjärnor10 stjärnor (14 röster, snitt: 8,00 av 10)
Loading...