Effektiva övningar för att tona armarna

2 min


192
52 delningar, 192 poäng

Ingen vill slösa bort flera timmar på övningar som inte fungerar. När det gäller armarna kanske du är ivrig att se snabba resultat, så att du kan se smal och tonad ut i ärmlösa tröjor. Även om armtonande övningar kan hjälpa dig utveckla starkare muskler kommer de inte hjälpa dig tappa fett, så du kan behöva lägga till aerobisk träning i dina rutiner.

Hur man tonar armarna

Tonade armar är en kombination av två faktorer: lite fett och starka muskler. Oavsett hur många armövningar du gör kommer du inte se någon skillnad i armarna om du inte bränner fett. Du måste bränna 7 000 kalorier för varje kilo du vill förlora, så det är lättare att göra det genom att kombinera en kalorireducerad kost med mycket övning.

Korrekt aerobisk träning

Aerobisk träning bränner fler kalorier än målriktade övningar som viktlyftning eller träning med kroppsvikten. Testa aerobisk övning som också tränar armarna, till exempel simning, hopprep eller träning på en roddmaskin. För att göra träningen mer intensiv kan du lägga till vikter genom att jogga eller gå med vikter. Intervallträning kan också öka intensiteten. Växla mellan att träna i lagom takt i en eller två minuter och sedan träna intensivt i en eller två minuter, under hela träningspasset.

Att välja armövningar

Enligt American Council on Exercise är de tre bästa tricepsövningarna – som är ett problemområde för många – triangelarmhävningar, bakåtsparkar, och dips. Bicep curls med en hantel, bänkpress, armhävningar, pullups och liknande övningar kan också hjälpa till att forma armarna och axlarna. Den tid det tar för att se resultat beror på hur ofta du tränar, vilket tillstånd du var i när du började träna, och hur länge du tränar.

Strunta inte i maten

Att enbart gå ner i vikt med hjälp av träning är en stor utmaning. Till exempel kommer en person som väger 70,3 kilo bränna cirka 150 kalorier under en halvtimmes vattenträning. För att gå ner ett halvt kilo i veckan behöver du träna på det här viset i nästan 12 timmar. Du kan dock snabba på viktnedgången med hjälp av en kost som skär bort onödiga kalorier, som läsk och alkohol. Fokusera istället på att äta mycket frukt, grönsaker och fullkorn, och smalt kött som nötter, grönsaker och fisk.

Källor

1 stjärna2 stjärnor3 stjärnor4 stjärnor5 stjärnor6 stjärnor7 stjärnor8 stjärnor9 stjärnor10 stjärnor (8 röster, snitt: 8,25 av 10)
Loading...