Hur man bäst förbereder sig för gymmet (6 Steg)

2 min


201
61 delningar, 201 poäng

Att gå med i ett gym eller träningscenter kan leda till en känsla av spänning och optimism. Om du är ny till gym-miljön eller om det har varit ett tag sedan du har tränat på ett gym, ta dig tid att i förväg förbereda dig ordentligt då det kan göra din första träning mer produktiv. Desto roligare din träning är, desto större chans har du att hålla dig till din träningsplan.

Guide

Steg 1

Boka tid med din läkare för en fullständig undersökning innan du startar ett nytt träningsprogram eller ny rutin. Berätta för din läkare om eventuella kroniska sjukdomar. Följ dennes anvisningar om du behöver behandling av medicinska problem under träningen.

Steg 2

Besök gymmet inför din första träning och bekanta dig med anläggningen. Kolla in utrustningen för konditionsträning och styrketräning som finns tillgängligt och få en känsla för där allt finns, så att du kan maximera din träningstid. Granska gruppträningsschemat för att se vilka typer av klasser som erbjuds och när.

Steg 3

Bestäm vilken typ av träning du vill göra, såsom konditionsträning, styrketräning, yoga, spinning eller någon annan klass. Fastställ hur lång tid du spenderar på varje aktivitet, till exempel hur länge du kommer att köra på löpbandet. Inkludera tiden för en ordentlig uppvärmning, nedvarvning och stretching. Du kan rådgöra med en certifierad personlig tränare som hjälper dig att planera ett ordentligt träningsprogram; ditt gym kanske erbjuder en gratis första session med en tränare för att komma igång.

Steg 4

Bestäm den bästa tiden på dagen att träna i enlighet med ditt schema. Till exempel, om du måste vara på jobbet tidigt på morgonen eller om du brukar arbeta under lunch kan en träningstid på kvällen vara mer realistiskt. Alternativt, om du ofta känner att du behöver en paus mitt på dagen, kan du dra nytta av att träna under din lunchrast.

Steg 5

Skaffa lämpliga kläder, sportskor och eventuell extra utrustning som du kan behöva för en lyckad träning. Välj kläder som passar bra, är bekväma och drar bort svett från kroppen. Leta efter skor som erbjuder ordentlig dämpning och stöd. Skaffa extra gymutrustning som du kan behöva, såsom pulsmätare, yogamatta om du planerar att ta yogaklasser och klubben inte tillhandahåller dessa, eller simmössa och glasögon om ditt gym har en pool.

Steg 6

Packa din gymväska kvällen innan träningen. Inkludera det nödvändigaste, såsom en handduk, vatten, sportdryck, ett hälsosamt mellanmål att äta efter träningen, ett byte kläder, flip- flops för dusch, tvål och deodorant.

Källor

1 stjärna2 stjärnor3 stjärnor4 stjärnor5 stjärnor6 stjärnor7 stjärnor8 stjärnor9 stjärnor10 stjärnor (14 röster, snitt: 7,00 av 10)
Loading...