Senast uppdaterad: 14 juni 2017

Det helt briljanta redskapet på gymmet som du har 0 koll på

Publicerat av:
Team Wolber

Huvudmuskeln som arbetar i bänkpress är pectoralis major på bröstet. Andra muskler fungerar som synergister, eller hjälpande muskler, såsom deltoideus och triceps, medan andra fungerar som dynamiska stabilisatorer, nämligen biceps. Genom att stärka biceps, kan du öka din förmåga att hålla din träningsställning upprätt och förbättra din bänkpress. En Preacher Pad används när du utför Preachercurls och kommer att hjälpa dig att göra detta. Sikta på att utföra 3 set av Preachercurls minst 2 gånger per vecka.

Våra senaste tester

Pris
Effekt
Betyg
  • En nästan otäckt bra fettförbrännare, överdosera inte!
  • Baserad på den senaste forskningen
Red Stack
Pris 295 kr 
395 kr
Läs mer
Pris
Effekt
Betyg
  • Maxar prestation och muskelbyggande
  • Bästa kreatinet vi provat
  • Praktisk tablettform
Fairing kreatin-kapslar
Pris 228 kr 
339 kr
Läs mer
Pris
Effekt
Betyg
  • Ökar muskel-uppbyggnaden - vetenskapligt bevisat
  • Troligen marknadens mest avancerade protein
  • Trippelprotein med Time Release-effekt
3 Phase Protein
Pris 309 kr 
429 kr
Läs mer

styrketräning med fria vikter

Guide

Steg 1

Värm upp genom att gå eller jogga i 10 minuter.



Steg 2

Sitt på vid en Preacher Pad. Placera fötterna på golvet. Håll en hantel i vänster hand. Placera baksidan av den övre vänstra armen mot Preacher Paden. Böj höger armbåge och slappna av i din högra arm på Preacher Paden.

Steg 3

Böj vänster armbåge och för hanteln mot vänster axel. Håll båda armarna i kontakt med Preacher Paden.

Steg 4

Sträck din vänstra arm och sänk hanteln.

Steg 5

Lyft hanteln tillbaka upp genom att böja armbågen. Upprepa 10 gånger.

Steg 6

Varva ner genom att gå eller jogga i 10 minuter.

Steg 7

Stretcha dina biceps. Stå med ryggen vänd mot ett bord. Håll armarna bakom dig och placera handryggen på bordsskivan. Håll ryggen rak. Böj knäna och sänk din kropp tills du känner att det sträcker i dina biceps. Håll i 20 sekunder.

Tips

Använd alltid en passare när du utför bänkpress.

Källor

Psssst! Vi på Wolber har smyglanserat ett nytt verktyg som ger dig ett person-anpassat träningsprogram, 40-80% rabatt på nya träningskläder, världens bästa fitness-appar, och mycket mer. Och det är helt gratis. Testa själv! Klicka här.


Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

banner