Skip to main content

Hur löpning på löpband kan rädda din träning från undergång

Om det är svårt att undvika tristess under långa löpturer borde du inte ge upp målet att hålla dig i form. Testa istället att springa på ett löpband på gymmet. Att göra detta har flera fördelar, inklusive att du har flera saker att titta på. Oavsett om du hellre tittar på dina framsteg eller nyheterna behöver du aldrig ha tråkigt när du använder löpbandet.

Löpband

Framsteg

En av de bra sakerna med att springa på ett löpband är möjligheten att övervaka ditt träningspass. Många löpband har en skärm med information som du kan hålla koll på medan du springer. Den här skärmen visar vanligtvis information om hur länge du tränat, hur långt du sprungit och hur många kalorier du bränt, och den kan till och med visa en graf som indikerar om en snabb eller långsamt intervall står på tur. Löpband låter dig också mäta pulsen, vilket är ett annat sätt att fördriva tiden på-

TV

Många gym sätter upp TV-apparater nära konditionsmaskinerna, vilket låter användarna titta på serier, nyheter eller matcher medan de tränar. Gym har dock ofta regler för TV:n. På vissa gym får du inte byta kanal, och i så fall bör du hitta ett löpband nära en TV som visar en kanal du gillar. Om du får byta kanal bör du ändå kontrollera med de omkring dig att det är okej innan du byter.

Bärbara alternativ

Om du inte gillar gymmets TV, eller om de inte har någon, kan du ta med dig något att titta på. Om du har en surfplatta eller annan mediauppspelare kan du spara filmer eller serier på enheten och försiktigt placera den på löpbandet medan du tränar. Kom ihåg att använda hörlurar när du tittar.

Människor

Att spana på människor är ett underhållande sätt att fördriva tiden. Kolla hur andra tränar medan du själv springer. Om du till exempel ser någon som växlar mellan att jogga och spurta kan det inspirera dig till att testa om intervallträning passar din fitnessrutin. Att se någon använda en komplicerad tyngdlyftningsmaskin kanske ger dig tillräckligt mod att själv testa övningen. Undvik dock att stirra på människor under längre perioder, då många känner sig självmedvetna när de tränar.

Källor



Din e-postadress kommer inte att publiceras. Obligatoriska fält är markerade *